Monday, August 10, 2009

AdaKAh AKu PEmudA PRihaTin???

Sape Tak Nampak Paip Bocor Tu, Memang Mata Korang Cam Burung Unta..Apsal Mesin Semen Umah Dak Yan Pon Ade Dalam Gamba Aku!!!


Aku Tengok time table kat dinding, baru pukul 8.30 mlm...dah la baru balik keje...on pc orait gak nie..bisik hatiku pada hatiku sendiri....selang beberapa minit..ade orang panggil aku..Abg wei, abg wei, jerit satu suara yang tidak berapa pemuda Umno...cis, dak pizol...nek men game la nie kt pc aku...ape die dek? balas pantun aku kat dak pizol...wei,ade air pancut la...sini la....pehhh, aku dah la tgh lemah nie..ape lagik budak kecik nie nak belit aku...aku pon kuar bilik dengan muke tak berapa wakil rakyat bn cawangan melaka....npe dek?..tanyer aku kat pizol...pizol terus tarik tangan aku dan tunjuk kat aku satu bende kat depan umah uncle law yang aku konpem korang sorang pon xtau kat mane....lerrr..paip pecah ker...ermmm..aku pandang pizol, pizol pandang aku...aku cube terangkan kat pizol yang baru berusia 6 tahun tu, betapa meriahnya kalo mandi air free dari paip govemen yang pecah...pizol tak paham maksud aku, die lari masok rumah bagitau bapak aku, die kate aku ajak die mandi air kat paip bocor tu...bapak aku dah garu2 tangan kanan die...aku dah pandang slek kat dak pizol..pizol gelakkan aku...siot tol...bapak aku pon sound aku, soh tepon JBA...pe lagi, aku carik bil air, aku salin no tepon JBA kat bil tu..aku terus tekan butang hijau kat henpon aku....lepas seketika, aku tekan butang merah pulak kat henpon, cepat2 aku check balance.."BAKI AKAUN: RM1"..Fuhh,seb Bek missedcall tak tolak kredit bisik hatiku dengan penuh riang...Aku berjalan masok bilik,bapak aku tanye, "dah tepon ke"...aku senyum sambil jawab "Dah"...dengan muka sbijik cam Najib razak....

4 comments:

Unknown said...

abis..ko x tpon JBA ke??cis..hampeh..

gadis said...

prihatin sgt la ko nih..huhuhuhu...

Anonymous said...

mmg nggok...
kedekot tu nm nye...
hahahaha

yuyunk~ said...

mmg kemut pown!!h0h!