Wednesday, July 29, 2009

KaLaU RemPiT PaKai susuK, PAstikan muLuT tidAK BusUK.....


Petang Semalam time aku pegi lepak minum dengan member aku untuk membincangkan isu kongsi gelap ketua kampung aku, ade pulak budak2 rempit kampung aku datang ramai- ramai kat kedai yang aku lepak tu..ade gak la 6,7 orang datang kat table aku dan salam sebagai tanda setiakawan sebab diorang amik lesen moto dulu dengan aku...budak2 rempit kampung aku memang langsi..muka nak garang...bajet moto sume cam superbike..tapi sume moto bapak diorang...cilake betol...Aku pon sambung minum sambil melantak kueh karipap lipat sbijik...Tengah2 minum, ade Sebijik moto datang kat arah budak2 rempit tadi...enjin dimatikan, visor helmet dinaikkan, helmet apollo yang tidak terikat dikeluarkan dari lapisan kulit tengkorak kepala...

"BRO...Minum Bro", Jerit sorang budak bernama faizal kepada dak Ipin yang baru balik kerja..Hasil soal selidik aku dekat jabatan hidupan liar dan manusia liar, ipin nie lebih dikenali sebagai "bro Ipin" sebab die yang banyak setting race untuk budak2 kampung aku...Ipin Juga selaku ketua kumpulan rempit kampung aku...budak yang minum se-table dengan aku kate, name kumpulan dak ipin tu kumpulan pangkah plug...sampai sekarang aku tak tau plug ape yang diorang pangkah..tapi, yang aku tak puas hatinya dengan rempit kampung aku nie, walaupun diorang budak pangkah plug, tapi diorang xpernah pangkah plak dekat gigi diorang...mulut masing2 dah bau penari kebudayaan kenya...memang bau lahanat....

banyak jugak khabar angin yang aku dengar pasal dak Ipin..ade orang kate, jangan cube nak bakar2 ekzoz moto depan die..kalo die hangin, mati lu kene tarok same die...tapi, aku tak penah takot langsung dengan die pasal dekat tank minyak moto die, ade stiker "tengOk BoleH, Pinjam Sori" yang aku konpem die beli kat kedai india dalam kampung aku...peh, memang sundal..betul2 bikin aku hangin, tak rempit langsung...pakai la stiker custom ker...ini, stiker lapan posen tu gak yang die pakai...memang konpem takde duit punye kaki..

Dulu dak ipin same sekolah dengan aku...walaupun die 4taun lagi tua dari aku, penah sekali time abis skola, die nak tumpang bapak aku balik umah, pasal duit die baru lepas kene pow dengan budak skola menengah...what the fuck..lu tak gangster lagi ke time tu?...

Papehal, yang paling aku tak tahan, time die baru sampai kedai makan tu...budak bangun salam die...kewak, bajet godfather...aku tengok dak Ujang sanggup bangun dari kerusi kat hujung table tu tuk kasi dak ipin duduk...tapi aku respek sikap disiplin diorang...kalo ade anugerah pencapaian mat rempit, konpem budak pangkah plug dapat cenderehati punye...tak tipu beb...

aku dengan member aku still borak2 pasal kereta, kerjaya, politik, dan kisah hidup yusri kru...tapi biasa la, budak2 kampung..kalo dah duduk berlonggok camtu, konpem sound diorang lagi kuat dari suare pakcik latip yang tengah testing microfon masjid sebelum start azan...tiba2 aku terdiam...aku dengar Ipin bercakap sesuatu Pasal kehebatan die dengan bau mulutnya yang lebih pekat dari ahli- ahlinya...

TEks Ipin dengan Rempit kampung....

R.K: Baru balik keje ke bro?
Ipin: Ha'ah..gua baru balik, tapi tadi gua main moto dulu on the way nak balik..
R.K: Pehh, men same sape?
Ipin: Tadi, aku tengah Ilek 1~2 (120km/j) kat jalan AMJ, bley plak ade 125z nak potong aku..ape lagi, aku tarik ahh
R.K: ..........(mulut terngaga)...{pekat gak bau mulut diorang time tu sebab sume orang tengange}...
Ipin: Aku Sailang 3 bijik kete, aku tengok die dah tinggal belakang...hahaha...baru die tau salah orang die nak main
R.K: hahaha...betol la, die tak kenal lagi budak plug...
Ipin: haha..tak de la, bukan pasal budak plug, tapi dah tengok aku ilek 1~2, bley plak nak potong aku...{sial, nak cakap die pro ahh tu}
R.K: ....terdiam sambil tersenyum sedot teh o ais...
Ipin: aku pikir die orang tua jerk, bawak bini...kalo budak apache, memang aku ajak men malam nie..

tuutttt tutttt....enset 3310 ipin bebunyi...

Ipin: HEllo....ha mak...adik dah balik keje ni...tengah minum kat kedai pak dara...


selepas beberape saat dak ipin cakap phone ngan mak die...die pon bangun dari kerusi tu sambil cakap kat budak2 bawah die...ok la bro, mak gua panggil balik..kang dia bising plak gua balik lambat...chow dlu...ipin start moto dan blah...Aku terdiam...aku pandang member aku...aku keluar wallet, aku suh orang kedai tu kira...aku bayar tanpa bukak mulut...aku fobia, aku rase macam nak demam...aku start moto kriss aku dan terus blah dari kedai tu sambil korek idong...puas aku fikir apsal ketua rempit pangkah plug tak otai macam rempit kl...knape mesti die dengar cakap mak die..kenape mak die panggil die adik...knape die seorang yang berhati kering perlu takot akan hanger mak die...arghhh...aku pon terus bawak moto aku laju2 dan berfikir untuk menjawat jawatan ketua kumpulan rempit yang tidak takot kepada mak....

4 comments:

Unknown said...

awat xbleh plak??die rempit bejiwa halus..wakaka

gadis said...

ala..ko pon takut mak..xleh jd ketua kump rempit gak..ahahahaha....

Anonymous said...

hahahahaa dak ipin ni, aritu aku penah nampak die belikan mak die punye sanita kat kedai tata..hahahaha..anak soleh ni, mungkin sblm kuar rempit die mintak izin mak die dlu..hahahaha

Unknown said...

Anonymous:
suke tul komen tu..klako..xbleh blah mintak izin mak nak pi merempit..