Tuesday, September 28, 2010

Pejabat Daerah

Satu hari yang suci sebelum raya..gua dapat panggilan dari customer gua yang order toner printer berapa hari sebelumnya.....

"man, Toner abang da sampai ke"
"da bang" jawab gua penuh sopan...
"abang kat pejabat daerah nie...ko hantar sini boleh??"tanya customer gua
"bole bang, tadehal...10minit saya sampai..."
"ok, abg tunggu ko depan pintu besar,jap lagi abg turun"

lantas gua bangon dari kerusi dan bawak turun 28 batang toner masuk kedalam kereta gua...gua menyetart engine kete gua yang agak garang bunyinya....setelah lebih kurang 5minit perjalanan, gua parking betol2 depan pintu besar...gua tunggu brader tu dalam 10 minit, brader tu masih tak turun2...gua da mula hangin...lantas gua capai henpon gua, jari gua laju mendial nombor telefon brader tu yang menggunakan lagu Bunga Citra Lestari sebagai caller ringtone....

"Hello bang, da 10 minit saya tunggu nie..abang kat mana??"Tanya gua
"Abang kat pintu besar la ni...abang tunggu ko dari tadi..""

Gua terus usha kiri kanan, masih tak nampak batang hidung brader tu..Gua da mula hangin...

"takde pon bang...saya betul2 depan pintu besar nie, depan dewan"

brader tu terus diam.....tiba2 brader tu hangin semacam...

"Kepala hotak ko...tu MAJLIS DAERAH....Aku kat PEJABAT DAERAH...!!!!"

.................................................


Gua tersengih2 bawak kereta balik ke pejabat daerah yang boleh jalan kaki je dari kedai gua....

No comments: