Monday, September 20, 2010

Pendrive

Satu petang pada bulan pose lepas, sedang gua layan mempomen komputer customer, datang seorang gadis yang rupanya ala2 signboard kedai pakaian ayob bin hakim isa menerpa gua dari arah belakang...dengan muka kencing manisnya gadis tu bertanya kat gua,

"bang, Ada jual pendrive x?"
"dengan lancar gua cakap ada"
"nak pendrive janama ape dik? tanya gua dengan penuh tenang.."
"saya nak jenama pendrive bang"

dengan penuh wayang gua belek stock pendrive gua walaupun gua tau gua xpenah amik stok jenama pendrive...

"Jenama pendrive abis la dik, tinggal kingston same sandisk je nie..gua bersuara dengan muka pura2 kecewa"
"saya nak amik banyak ni bang, saya technician sekolah ni bang, saya nak 10 unit"
cilakak..banyak gak tu, "takpe dik, amik jenama kingston ni la, abg kasi diskaun sket, tadehal."
"tanak la bang, kingston nie cepat rosak"
"mane ade rosak, brand new nie..ader 5year warranty lagi"
"saya dah 6 tahun jadi technician sekolah bang, saya tau mane elok mane tak elok,jawab die dengan muke ala2 ahli akademik.."
"ye dik tapi yang ni ade warranty, apapehal hantar sini balik, gua cube mengkonfiden kan die"

tiba2 dengan suara yang agak kasar, die jawab kt gua,

"saya tak kesah pasal warranty, yang penting pendrive tu bile cucuk kat pc yang ade banyak virus, virus takkan masok dalam pendrive tu...jenama pendrive je yang virus takkan masok...

..............................

Gua bukak kasot depan die, gua gigit kuku kaki smpai pendek....




Nota Pendrive :kalo lu da bodo, 6 taun keje pon otak lu cam binatang...lu datang kedai gua lagi, gua bagi lu makan selipar...

*Syarikat antivirus sila ambil perhatian terhadap isu ini...

No comments: